اسامی مقام آوران سومین دوره از مسابقات آریان کاپ

سومین دوره از مسابقات آریان کاپ

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، محمد حبیب‌نیا دبیر این دوره از مسابقات بعدازظهر امروز در حاشیه برگزاری سومین دوره مسابقات استانی رباتیک دانش‌آموزی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بابل برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقه با حضور بیش از ۹۰ تیم از سراسر استان و از جمله تهران و همدان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این دوره از مسابقات افزایش هوش و خلاقیت، ابتکار و نوآوری، افزایش حس رقابتی، ترویج فرهنگ کار گروهی و راه‌یابی به مرحله بالاتر  کشوری بود، تصریح کرد: در این دوره از مسابقات افراد رده سنی ۵ تا ۱۷ سال شرکت کردند.

دبیر سومین دوره مسابقات استانی رباتیک آریان خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در سه لیگ رالی، ربات جنگجو مقطع ابتدایی، ربات جنگجوی در مقطع راهنمایی و دبیرستان و لیگ ربات خلاق با هم به رقابت می‌پردازند.

حبیب‌نیا از انتخاب ۶ برنده منتخب سومین دوره از مسابقات آریان کاپ خبر داد، خاطرنشان کرد. در هر لیگ دو نفر پذیرفته می‌شوند و در ربات خلاق نیز به ۱۵ نفر هدایایی اهدا می‌شود.

 

وی یادآور شد: شرکت رباتیک خلاق‌افزار آریان از سال ۸۹ تاسیس شد و به افراد رده سنی پنج سال تا دانشگاه آموزش داده می‌شود، آموزش به صورت ترمیک بوده و افراد با مبحث الکترونیک، مکانیک، مکاترونیک و کامپیوتر آشنا می‌شوند که تاثیر مهمی در انتخاب رشته تحصیلی و مقاطع بالاتر دارد.

حبیب‌نیا ادامه داد: ۲ هزار نفر در شهرستان بابل و ۴ هزار نفر در سطح استان زیر پوشش این شرکت قرار دارند.

وی با تقدیر از حمایت و همکاری گرجی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و صالحی رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بابل، گفت: از کمک‌های مالی و معنوی مسئولان برخوردار نیستیم.

انتهای پیام/۸۶۰۰۹/آ ۲۰/ث۳۰۰۱۵

لینک خبر http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13941206000565

سومین دوره از مسابقات آریان کاپ

 

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا: طراحان شمال